Dag 3 på min kickstart

Dag 3

/39467769_297222627499575_7981817680162193408_n.jpg

Ibland ska man inte tänka så mycket utan bara göra... Att äta sunt och hälsosamt är en livsstil som jag har lagt mig till med. Ibland äter jag lite osundare och även godis, chips och lite annat krafs. När jag äter det så ska jag ärligt erkänna att jag och min mage inte mår så bra efteråt, men ibland är det tillfället som gör att man ändå tycker att det är värt det. 

Nu är jag inne på dag 3 på min kickstart med C9-boxen. Jag kallar dem hälsoboxar eftersom det du får i boxen är kosttillskott, ett komplett häfte med instruktioner, recept, länk till träningsvideo och massor av bra kunskap för att lära dig mer om hur du på ett hälsosamt sätt kan påbörja ett sundare liv. 

/39400085_468532456963674_277954864464527360_n.jpg

Dag 1 och 2 kan vara lite tuffa beroende på utgångsläget. Dag 3 kommer belöningen med lagad mat och det kan jag lova att på bara 2 dagar utan mat har smaklökarna rensats och tagit ny fart, maten smakar helt enkelt helt underbart! 

Jag tycker det är viktigt att förstå att det här är ingen svältkur, snarare en kur som ska sätta fart på förbränningen och skölja ur kroppen på slaggprodukter mm. Ingen ren Detox, men ett sätt för kroppen att starta om och bli av med sug efter socker och onyttig mat. 

Därför är det viktigt att ta fiberpåsen som är tänkt som mellanmål, äta från dag 1 från fria listan som finns med i häftet och på det sättet trigga förbränningen i kroppen att gå i gång. Gör goda råkostsallader, skiva frukt och lägg i en skål, dippa morötter i lite naturell turkisk yoghurt med någon god (helst saltfri) krydda. 

/39442896_2212476022316442_1115170172299116544_n.jpg /39312468_180320592755883_5639929346895380480_n.jpg

Glöm inte dricka vatten! Inte en liter i taget, tänk hellre ett glas i timmen. Du kan skiva i lite gurka eller citron eller apelsin... smaksätt naturligt med det du gillar och testa dig fram. En bringare i kylen om du gillar kallt vatten. 

Så dag 3... nu ska man äta ett mål mat och vad ska man välja då? Vill du göra det enkelt för dig följer du bara de goda recepten som finns med i häftet. Själv planerar jag att grilla egengjord högrevsburgare ikväll. Istället för bröd till tar jag romansallad som jag sveper runt, lite god ost på och en sallad till med dressing på naturell turkisk yoghurt. Kommer jag ihåg så blir det en bild :)

Planering är A och O

Det måste till en viss planering, annars kommer du inte lyckas vågar jag mig på att skriva. Tänk till kvällen före vad du ska ta med till jobbet dagen efter och förbered. Då kan du enkelt bara packa ner i väskan på morgonen när det inte finns så mycket tid. 

Jag brukar faktiskt göra det enkelt för mig när jag ska iväg och jobba hela dagen med att äta smoothisen hemma på morgonen, äta lagad mat på lunchen och då går jag och plockar sallad på Coop eller äter ute på ett fik som har sallad utan kolhydrater i (utan ris eller pasta). Jag har packat med mig fiberpåsar, frukt och morötter som mellis för att det är enkelt att ta med. På kvällen tar jag en smoothie till kvällsmat samt en kopp te med fiberpåse i på kvällen. Jag vill göra det så enkelt och smidigt som möjligt. 

Smarriga smoothies!

Jag älskar att göra smoothies! Jag kör inte dem släta utan hellre som en slags "gröt" med lite tuggmotstånd. Jag använder en vanlig liten hushållsmixer och mixar bara grovt. Det blir för bökigt att ta med det till jobbet, så därför fixar jag det hemma i lugn och ro. Du kommer hitta ditt sätt som passar dig och din livsstil bäst. 

/smoothie-by-jila-4-goodlife.jpg

/39454709_442654542921513_7310968248365744128_n.jpg

"Smoothiegröt"

 

Det är också meningen att du ska komma igång med motion. Här är ju också utgångsläget ganska brett. Tränar du redan hyfsat mycket så kan du fortsätta med det, men kanske de första dagarna välja lugnare träning för att kroppen ska vänja sig vid kostomställningen. Du behöver ha energi för att orka träna. Tränar du mycket så kan du lägga till en extra smoothie och även köpa till Argi+ att dricka innan träningen. Här hjälper och coachar jag dig om du behöver! 

Behöver jag köra på någon speciell diet?

Nä egentligen inte. Du kan välja att följa recepten fullt ut i häftet så du tryggt vet att det blir bra och rätt sammansättning. 

En del gillar Viktväktarna och det funkar alldeles utmärkt att köra efter. Likaså för de som är vana vid LCHF och Paleo. Kosttillskotten med Aloe vera gel du dricker som utgångspunkt, träningskoncept och upplägg med kost är det du får med dig i hälsoboxen + mycket pepp i våra härliga Facebookgrupper där fler gör samma sak och energi och pepp som många gånger behövs utlovas! Du kommer lära dig en hel del och både kost, motion/träning och hälsa under den här resan. Viktiga kunskaper för att ha med dig på din fortsatta hälsosammare livssstil. För det är faktiskt det det handlar om, en hållbar och hälsosam livsstil där du är stark och mer motståndskraftig inför livets alla utmaningar som kommer och går. 

Hur gör jag för att komma igång?

Du kontaktar mig enklast via sms på 0708 - 66 42 19 eller skickar ett mail till [javascript protected email address]

Jag tar kontakt med dig och vi pratar igenom upplägg och går igenom din box och hur du ska göra för att det ska funka så bra som möjligt i din vardag. 

Jag hoppas att du som funderat lite om du ska köra igång har fått lite mer info och att du nu känner dig peppad att investera i din egen hälsa.

Hälsningar från Jill

18 aug 2018